בלוג > קטגוריה: ייעוץ שיווקי ועסקי, מידע מקצועי

איך לייצר בידול גם כשאין?

שיתוף:
איך לייצר בידול

יש הרבה מאוד תחרות היום בין עסקים. אחת הדרכים לנצח ולהוביל היא לבדל את העסק או השירותים שלכם מאחרים, וכך להצליח למשוך תשומת לב. לפעמים זה לא כל כך פשוט – קיימים מקרים שבהם זה מאתגר לייצר בידול, במיוחד בתעשיות ושווקים בהם יש אינספור הצעות שנראות די דומות למתחרים שלהן. אם אתם נמצאים במצב דומה, חשוב להצליח לחשוב מחוץ לקופסה ולבדוק אסטרטגיות שונות שייחדו את העסק שלכם למרות הכל. במאמר זה ננסה לבחון מספר שיטות ליצירת בידול – גם כאשר לכאורה אין כזה.

מה זה בידול?

קודם כל, בואו נתחיל מלהבין מה זה בידול. בידול הוא הפיכת עסק, מוצר או שירות כלשהו לייחודיים ומובחנים בתוך התעשייה בה הם פועלים. בתהליך זה מייצרים ערכים שמאפיינים ומייחדים את העסק והופכים אותו לבולט יותר מעסקים דומים אחרים עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלו. בידול יכול להתקיים בתחומים שונים, ביניהם חדשנות, איכות, שירות לקוחות או שירותים שמיועדים לנישה מסוימת. אסטרטגיית הבידול שואפת להעניק לצרכנים סיבה מספיק משכנעת לבחור בעסק שלך על פני עסקים אחרים, וכך להגביר נראות ורווחים.

אז איזה שיטות יש לייצור בידול?

אחרי שהבנו את החשיבות באסטרטגיה הזו, הגיע הזמן להבין איך לייצר בידול. כן, גם אם נדמה לכם שאין לעסק שלכם אחד כזה.

התמקדות בסיפור

אחת הדרכים הטובות ביותר לבדל את העסק שלכם היא באמצעות סיפור אותנטי ומשכנע. בעוד שהמוצרים או השירותים יכולים להיות דומים לאחרים, אתם אלה שיוצרים את הסיפור של העסק – והוא בהחלט יכול להיות ייחודי, זכיר וחד פעמי. הסיפור הזה צריך לשקף את כל מה שהעסק מאמין בו, את המטרה שלו ואת מה שאתם מציעים ללקוחות.

חשוב שתנסו ליצור סיפור אותנטי. נסו לדבר על הדרך שבה העסק התחיל, על התשוקה שלכם ועל הערכים שהכי חשובים לכם. לדוגמה, גם אם יש אלפי מסעדות, אם התאהבתם בבישול כשהייתם קטנים והבטתם על סבתא שלכם מגלגלת קציצות ותספרו על כך – זה ירגיש אמיתי ואחר משאר המסעדות.

דגש על שירות לקוחות

שירות לקוחות טוב ויוצא דופן יכול לייצר בידול, כי לא כל העסקים שמים את זה בראש סדר העדיפויות שלהם. חשוב לזכור שאתם מוכרים לא רק מוצר או שירות, אלא חוויה כוללת. על כן חשוב להתייחס טוב ללקוחות שלכם – ולהשתמש בזה כשאתם בוחרים באסטרטגיית שיווק.

ספקו תמיכה טובה לכל לקוח, היו קשובים לפניות השונות, נסו לפתור בעיות באופן מיידי ולמנוע אותן מראש ככל הניתן. תנו הדרכה ברורה, מידע כתוב ועוד. שירות לקוחות מצוין ועקבי יכול להיות המפתח שלכם לייצר בידול.

בנוסף לתמיכה השוטפת, נסו מדי פעם לייצר הפתעה ללקוחות קבועים ולשמח אותם. אם זה במבצעים, מכתב תודה אישי, מתנות או גישה אקסקלוסיבית למוצר או שירות חדש שאתם משיקים. זו הדרך לבנות קהילה ולייחד את העסק מעסקים אחרים שמתייחסים לכל הלקוחות שלהם אותו דבר.

התמקדות בנישה

חישבו על האם יש נישה ספציפית שאתם יכולים להיכנס אליה? מיקוד של קהל יעד יכול לעזור לכם להשתלט על פלח שוק משמעותי. יכול להיות שעד עכשיו חשבתם שהמוצרים שלכם מתאימים ל״צעירים״, אבל אתם יכולים להיות יותר ספציפיים. לדוגמה, האם אלה צעירים אחרי צבא? האם מדובר בצעירות שמגדלות כלב? כן, אתם יכולים להיכנס לדקויות ולמצוא קהל שטרם פנו אליו. זאת בהחלט התחלה של איך לייצר בידול גם כשאין אחד במוצר או בשירות עצמו.

השקעה באיכות וחדשנות

אם אתם מרגישים שהשירותים והמוצרים שלכם מאוד דומים ואף זהים לאלה של המתחרים שבשוק, אתם יכולים להתמקד בלהשקיע בחדשנות ואיכות של הפיתוח שלהם. נסו לשפר באופן מתמיד את מה שאתם מוכרים. אם זה בשיפור העמידות, העיצוב או הפונקציונליות. שיפור האיכות הוא לא רק דרך של איך לייצר בידול אלא זה גם יעזור לכם לקבל ביקורות טובות יותר ולהגביר את נאמנות הלקוחות.

נסו לשלב תכונות חדשניות במה שאתם מציעים. זה הזמן לשמור על ראש פתוח ולראות מה עדיין לא עשו בתעשייה בה אתם נמצאים. זה יכול להיות אפילו דבר קטן שיתמקד בלקוח – ויעשה את כל ההבדל.

בנוסף, מעבר לאסטרטגיית השיווק, חשוב להפנות משאבים כדי לפתח ולחקור את התחום והמוצר שלכם. כך תוכלו להגיע לחידושים שלא הייתם חושבים עליהם.

טיפוח קהילה

תכל׳ס, בניית קהילה נאמנה ותומכת סביב העסק שלכם היא הדרך הטובה ביותר להביא את המוצרים והשירותים שלכם לאנשים. את זה ניתן לעשות באמצעות מעורבות ברשתות החברתיות וטיפוח של עוקבים שלא רק עושים לייק – אלא גם משתפים חוויות שלהם ומתייעצים עם אחרים. שתפו תוכן רלוונטי והגבירו את המעורבות הזו. אפשר גם לתת הטבות בלעדיות לחברי הקהילה, מה שיכול לגרום ללקוחות להרגיש מוערכים. גם שיתופי פעולה עם עסקים אחרים ומשפיענים יכול לייצר בידול ולהבליט אתכם. זה הזמן למנף את מה שיש לעסק שלכם להציע!

מיתוג ייחודי

חשוב שתייצרו עבורכם זהות ויזואלית מיוחדת. תחשבו לדוגמה על בנקים – לכל אחד מהם יש צבע מיוחד משלו וככה אפשר להבדיל ביניהם. כך גם כל עסק אחר צריך להתנהג. השקיעו בעיצוב גרפי, בחירת פונטים ועיצוב הלוגו. כל דבר שם צריך להיות מחושב – כולל הצבעים. נסו לשמור על פשטות, עיצובים מורכבים מדי לא יהיו זכירים.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: