בלוג > קטגוריה: משפכים שיווקיים

תכנון משפך שיווקי – איך מתחילים?

שיתוף:
תכנון משפך שיווקי

משפך שיווקי הוא כלי אינטגרלי במהלך שיווק העסק בדיגיטל. התכנון שלו אינו פשוט, וגורר איתו טווח רחב של קשיים, בתוכם קל להיאבד. במאמר זה נסביר מהם השלבים של תכנון המשפך השיווקי.

מהו משפך שיווקי?

משפך שיווקי הוא כלי בסיסי בעולם השיווק הדיגיטלי. עם היותו בסיסי, הוא יכול להיות מסובך ומבלבל. הוא משמש להמרת לקוחות פוטנציאלים ללידים שבסופו של דבר ירכשו את שירותנו. הוא בנוי מארבעה שלבים. החל מהעלאת המודעות והסקרנות למותג ועד להובלה לפעולת רכישה, מחזור לידים והרחבת קהל היעד.

שלבי המשפך השיווקי

משפך שיווקי מורכב מארבעה שלבים – ראשית נציג את המותג, השירות או המוצר ללקוח פוטנציאלי. שנית ניצור עניין בתודעת הלקוח. לאחר מכן נוביל את הלקוח ממצב של סקרנות, לסיטואציה בה יהיה מוכן לרכוש את המוצרים או השירותים שלנו. לבסוף הלקוח ירכוש וישוב לתחילת המשפך השיווקי, תוך התעניינות בשירות או מוצר מקביל. לחליפין, יגדיל הלקוח את החשיפה שלנו ללקוחות חדשים במטרה שיעברו את אותו המשפך השיווקי, וכן הלאה.

תכנון משפך שיווקי

תכנון משפך שיווק כולל שלושה שלבים. במהלכו נאפיין את המוצר או את השירות אותו נרצה לשווק, נבסס את מטרת המשפך הסופית, נמפה את השלבים שלו ולבסוף נעלה אותו לרשת. השלבים יבוצעו כדלקמן:

שלב ראשון – תחילת התכנון

כמו כל תהליך, ראשית ניגש להתחלה – למידת התחום. בשלב הזה נחקור על המשפך השיווקי, על עקרונותיו, על מטרתו, על שלביו וכו’. שלב זה הינו שלב קריטי בתהליך תכנון המשפך השיווקי. בלעדיו לא נבין את המשימה העומדת לפנינו, וכמו בכל משימה בחיינו, לא נצלח אותה. ידע הוא כוח, ולכן חשוב להשקיע בהבנה מקיפה של כלי המשפך השיווקי ושל שלביו.

שלב שני – אפיון המוצר או השירות

בשלב זה נאפיין את המוצר או את השירות אותו נרצה לשווק. מכיוון ושלבי המשפך השיווקי יובילו לרכישה על ידי הלקוח, אך יתחילו בהיכרותו עם הקונספט אותו נרצה לשווק, חשוב להיות יסודיים בשלב זה. אנחנו נאפיין את חוזקות המוצר או השירות שלנו, את היתרונות שלו אל מול המתחרים בשוק, את העלויות שלו ואת האופציות המקבילות לו.

שלב שלישי – מיפוי המשפך השיווקי

עכשיו כשהבנו בצורה היקפית את איכות הכלי שהוא המשפך השיווקי, ואפיינו את המוצר או את השירות אותו נרצה לשווק, נגיע לשלב המיפוי. בשלב זה נבין כיצד נהנדס את המעברים בין שלב לשלב. את ההיכרות עם המוצר או השירות נוכל לבצע בעזרת פרסומים ברשתות החברתיות, מאמרי תוכן, קידומים ממומנים, סרטוני תדמית וכו’. משם נייצר מעבר רך לשלב השני, בו נפתח את הסקרנות למוצר או לשירות. את המעבר הזה נבצע בעזרת השתלת לינקים לקריאה נוספת על המותג שלנו – תיק עבודות, חוות דעת מלקוחות מרוצים וכד’. לאחר שסיקרנו את הלקוח, נתחיל בתהליך המרתו ללקוח בעל רצון לפעולה. נעשה זאת בעזרת לינקים לרכישה, ליצירת קשר, לקביעת תורים, לשיחות יעוץ וכו’. בשלב האחרון נוביל את הלקוח לרכישה עצמה – מיד אחריה נדאג להשאיר את הלקוח בלופ – מעבר למוצרים אחרים, שיתוף לחברים וכו’.

לסיכום

תכנון משפך שיווקי הינה, כפי שכבר ציינו, משימה לא פשוטה. עם זאת, הבנת התהליך לעומק יכולה לייעל ואף להקל על התהליך הזה. אנחנו ממליצים לעקוב אחרי שלושת השלבים שמצויינים במאמר זה. במידת הצורך, מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי, לתמיכה או לרכישת שירותים בכדי ליצור את המשפך השיווקי האידאלי והמתאים ביותר לעסק שלכם.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: