בלוג > קטגוריה: אסטרטגיה שיווקית

איך להתאים מערך שיווק במלחמה?

שיתוף:
מערך שיווק במלחמה

התקופה האחרונה תפסה את כולנו לא מוכנים, דברים רבים שתכננו ושבנינו עליהם השתנו בצורה מוחלטת, וכולם צריכים לחשוב איך הם מסתגלים אל מצב המלחמה ומתמודדים איתו – ובעלי עסקים צריכים לבנות מחדש מערך שיווק במלחמה. יש בעלי עסקים שחוששים לשווק את המוצרים או השירותים שלהם בימים אלה, מאחר ויש דברים חשובים יותר שקורים עכשיו ברחבי הארץ. אנחנו פה בשביל להגיד לכם שזה ממש חשוב להצליח לעבוד עם המציאות החדשה, וכל אחד צריך לעשות זאת בדרך שבה הוא מוצא לנכון. אם אתם זקוקים לעזרה, במאמר זה נספר לכם על דרכי פעולה וטיפים לשיווק בימים לא פשוטים אלה

 

דרכי פעולה לבניית מערך שיווק במלחמה

שיווק בתקופה הנוכחית, ימי מלחמה, צריך להיות שונה ממה שהתרגלתם אליו עד כה. זה קשה, אנחנו מסכימים. אבל יש דרכי פעולה שאם תעקבו אחריהן תוכלו לבנות אסטרטגיה נכונה וטובה. 

קודם כל, אנחנו ממליצים תמיד לבוא ממקום אמפטי. לפני שאתם מקבלים החלטות שיווקיות, חשוב לבחור את הטון והתוכן המדויקים של כל המסרים שתעבירו. קחו בחשבון את זה שאנשים רבים נפגעו מהמלחמה, לפעמים במחירים כבדים ובלתי ניתנים לעיכול. לכן חשוב שכל תקשורת שלכם כעסק אל הלקוחות תהיה מכבדת ומלאה בחמלה. התאימו את התכנים השיווקיים שלכם באופן שישקף את המצב הנוכחי. הראו תמיכה בקהילה שלכם ובשאר אזרחי ישראל. הקהל יעריך עסק שמכיר במאבק ובקשיים ומנסה לייצר אמפתיה, וזאת השפעה שתישאר גם לטווח הארוך.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא בחירת ערוצי השיווק. יכול להיות שערוץ השיווק המרכזי בו השתמשתם עד כה כבר לא רלוונטי במהלך המלחמה. לדוגמה, אם השתמשתם בערוצים פיזיים – אין ספק שאתם צריכים לעשות את המעבר לעולם הדיגיטלי כיום כי אנשים נוטים להישאר בביתם כדי להגן על עצמם. בערוצי שיווק דיגיטלי אפשר לנהל תקשורת מהירה וגמישה, וכדאי להתאים את אסטרטגיית השיווק שלכם אל ערוצים אלה.

עוד דבר שלא תוכלו בלעדיו הוא להיות במעקב תמידי אחר עדכונים והתפתחויות של המצב. כל שינוי יכול להשפיע על הקהל שלכם ובעקבות כך גם על האסטרטגיה שלכם. לכן יש לעקוב אחר החדשות והעדכונים השונים בזמן שיווק בתקופת מלחמה.

 

טיפים לשיווק בתקופה הנוכחית

החלטנו לעזור לכם עם כמה טיפים של שיווק בתקופת מלחמה, שיוכלו להכווין אתכם.

  1. גמישות בתקציב: בזמן מלחמה, התנאים הכלכליים יכולים להשתנות בצורה משמעותית. חשוב שתהיו גמישים בתקציב שאתם שמים על שיווק, כדי שתקצו את המשאבים שלכם בחוכמה. כדאי ללכת על אסטרטגיות שיווק חסכוניות יותר, ולהפנות כספים ליוזמות התנדבותיות ומאמצי סיוע.
  2. מעורבות עם הקהילה: כחלק מאסטרטגיית השיווק כדאי שתנסו לתמוך ביוזמות שונות. זה יכול להיות תרומה של המוצרים או השירותים שלכם, שיתוף של פלטפורמות סיוע שונות ועוד. זה לא רק יעזור לקהילה – אלא גם יוכל להראות כלפי חוץ את המסירות של העסק שלכם למדינה ולקהל.
  3. שמירה על רגישות ורלוונטיות: התאימו את הקמפיין שלכם כדי לתת מענה לצרכים, דאגות וחששות של הלקוחות השונים שלכם. בזמן מלחמה הצרכים שלנו משתנים וכדאי לבדוק איך זה משפיע על צריכת המוצרים או השירותים של העסק שלכם. תשתדלו להישאר כמה שיותר רלוונטיים וכמה שפחות מנותקים. לדוגמה, אם אתם מוכרים תכשיטי יוקרה – פחות רלוונטי למכור עגילי זהב עם יהלומים כרגע. אבל כן אפשר להציע הנחות על טבעות אירוסין, כי זה הזמן לחגוג את האהבה.
  4. להיות קשובים למשוב: אחרי שאתם מתחילים עם קמפיין שיווק, כדאי להיות קשובים למשוב מקהל הלקוחות שלכם. יכול להיות שמה שחשבתם שנכון ומתאים – פחות ייראה ככה לאחרים. אתם צריכים לדעת להתאים את הקמפיין למה שעולה מהשטח. זה זמן להיות רגישים ולא זמן לעקשנות שלא מקדמת אתכם.
  5. האנשה של העסק: חשוב להציג את הצד האנושי של העסק שלכם. נסו לשתף סיפורים אישיים שלכם או של עובדים. ספרו על החוויות והרגשות שלכם, והעבירו מסרים מאחדים. דבר זה יכול לטפח קשר רגשי עמוק ומשמעותי יותר עם הלקוחות שלכם.

כדי ללמוד עוד על התאמת ובניית אסטרטגיית שיווק מותאמת למלחמה, לחצו כאן להדרכה חינם בנושא

 

האם בכלל כדאי לשווק בזמן מלחמה?

השאלה האם כדאי לבצע שיווק בתקופה הנוכחית היא מורכבת ותלויה בגורמים שונים. למשל האופי של העסק, קהל היעד ומצב המלחמה. אם העסק שלכם מספק שירותים או מוצרים חיוניים, שיווק בתקופת מלחמה יכול להיות לא רק מוצדק אלא גם הכרחי. אנשים זקוקים לכם יותר מתמיד, ותקשורת ברורה ואינפורמטיבית יכולה להוות גלגל הצלה של ממש. התאמת ובניית מערך שיווק במלחמה הוא הכרחי מבחינתכם.

אבל אם העסק שלכם לא חיוני, אנחנו יכולים להבין את זה שאתם מתלבטים בשאלה זו. במקרים כאלה חשוב מאוד שתשימו לב לצרכים המשתנים של קהל היעד והאם מה שאתם מציעים יכול לעזור, גם אם לספק הפוגה ואסקפיזם מהמצב. בכל אופן, לא משנה מה אתם מציעים, חשוב שתהיו רגישים, עדינים ואמפטיים. אל תשתמשו במצב למטרות רווח, ואל תהיו ציניים וקרים. חשוב שאסטרטגיית השיווק שתבחרו תדבר אל אנשים או תעלה להם חיוך.

 

לסיכום

התאמת אסטרטגיית שיווק לתקופת המלחמה יכולה להיות מורכבת. חשוב לדעת לנתח את המצב הנוכחי, לבחור באופן מדויק את המסרים שאתם מעבירים ולצאת מנקודת מבט אמפטית, מכילה וקשובה. עם הטיפים שסיפקנו לכם אנחנו מקווים שתצליחו למצוא דרך לעשות את מה שהכי נכון לעסק שלכם. אנו מאחלים לכולם ימים וזמנים שקטים יותר.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: