בלוג > קטגוריה: משפכים שיווקיים

ממה מורכב משפך שיווק ממיר?

שיתוף:
משפך שיווקי ממיר

עולם השיווק מורכב מכל מיני אלמנטים. אחד מהמושגים הבסיסיים בו הוא משפך שיווק ממיר. לא, לא מדובר במוצר פיזי דרכו אתם שופכים מים. מדובר במסגרת שמאפשרת לכם לארגן ולהבין איך לקדם את העסק ולהיות באינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים בשלבים שונים שלפני ביצוע רכישה. מהגברת המודעות ועד ללחיצה של ״עבור לתשלום עכשיו״. המשפך השיווקי הוא מקיף וממלא תפקיד חשוב בעיצוב אסטרטגיות שיווק. אז מהם מרכיבי המפתח של משפך שיווק ממיר, מה המשמעות שלו ואיך לנצל אותו ביעלות כדי לקדם את העסק? נסקור את זה במאמר הבא.

מהו משפך שיווקי?

משפך שיווקי הוא בעצם השלבים שלקוחות פוטנציאליים עוברים כשהם מנהלים אינטראקציה עם שירות או מוצר של עסק מסוים. הוא יכול בעצם להמחיש את המסע שלהם. מהפעם הראשונה שהם פוגשים את העסק ונהיים מודעים אליו עד המטרה הסופית שהיא המרה לפעולה (אם זה רכישה, הרשמה או כל דבר אחר שאתם רוצים שלקוח יעשה). ההמשך מורכב ממספר שלבים. כל אחד מהשלבים האלו הוא בעל מטרה ספציפית שתשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של הלקוחות שלכם.

ממה מורכב משפך שיווק ממיר?

במשפך שיווקי יש כמה מרכיבים וקיימים מספר מודלים לכך. בסך הכל כולם יכולים להסכים על כמה מרכיבים של משפך שיווקי שהם אוניברסליים לעסקים ולקוחות מתחומים שונים.

מודעות וחשיפה

זה השלב הראשון והחלק הרחב ביותר במשפך. בשלב הזה אנשים נחשפים לעסק לראשונה והופכים ללקוחות פוטנציאליים. זה יכול לקרות בדרכים שונות. ביניהן פרסומים ברשתות חברתיות, חיפוש נקודתי בגוגל, קבלת המלצות מפה לאוזן וכדומה. אתם כבעלי עסק צריכים בשלב הזה לשים דגש על משיכת תשומת הלב של קהל היעד שהגדרתם לכם בדרכים יצירתיות ומחושבות. בלי לקוחות ולידים שתייצרו אף אחד לא ייכנס אל המשפך- והמאמצים שלכם יהיו לשווא. לכן מדובר בשלב הראשון והחשוב ביותר ששם את הבסיס לכל היתר.

התעניינות

ברגע שלקוחות פוטנציאליים נהיים מודעים אל העסק שלכם, הם עוברים לשלב ההתעניינות במוצרים או בשירותים שאתם מציעים. זה יהיה הרגע בו הם ינסו לקבל מידע נוסף ורלוונטי, כמו מחירים, דרכי שימוש ועוד. את זה הם עושים באמצעות ביקור באתר שלכם, קריאת תוכן שקשור לנושא, בחינת עמודי הסושיאל מדיה שלכם ועוד. המטרה שלכם בשלב הזה היא להצליח לעורר את העניין שלהם כמה שיותר. למשל באמצעות תוכן בהיר, רלוונטי, מעניין ומושך שיעודד אותם להישאר ולחקור עוד עליכם.

שלב השיקולים

בשלב הזה לקוחות מתחילים לשקול ברצינות האם לרכוש את המוצר או השירותים שלכם- או שלא. הם יתחילו לקחת דברים רבים בחשבון ולבצע פעולות שונות כדי להגיע אל ההחלטה. זה יכול להיות השוואה עם מוצרים דומים בשוק, קריאה של ביקורות והמלצות ולפעמים שאילת שאלות אקטיביות שיישלחו אליכם. מה שאתם צריכים לעשות בשלב הזה הוא להצליח להציג את שלל היתרונות של מה שאתם מציעים ולהדגיש את הערכים שזה יכול לספק ללקוחות. חשוב גם לטפל בחששות שעולים מלקוחות, לתקשר איתם היטב ולהציג את השירות או המוצר שלכם בתור פתרון אולטימטיבי. ההצעה שלכם חייבת להיות אחת שלא ניתן לסרב לה!

שלב הפעולה וההמרה

בשלב זה הקהל הפוטנציאלי שלכם מומר לקהל שמבצע את הפעולה שאתם מעוניינים בה. לדוגמה, אם אתם חנות מקוונת אז זה השלב שבו הם יוסיפו את המוצר לסל. אתם צריכים להתמקד בלהפוך את השלב הזה לכמה שיותר קל, פשוט וברור. הממשק צריך להיות נוח לשימוש, אופן המשלוח צריך להיות ברור וצורת התשלום חייבת להיות נגישה. חשוב שכל חווית הרכישה תהיה חלקה ונוחה!

טיפול לאחר הרכישה

בתוך המרכיבים של המשפך אין רק את כל השלבים עד הרכישה- אלא גם השלבים שאחריה. חשוב להקפיד לתקשר עם הלקוח ולספק שירות מיטבי גם אחרי שהמוצר או השירותים סופקו.  בסוף המטרה תהיה להפוך את הלקוח ללקוח קבוע. אחד שימליץ לאחרים על העסק שלכם ויעזור לכם להגדיל את קהל הלקוחות. לקוח מרוצה אחד יכול להמליץ עליכם לשלושה לקוחות מרוצים נוספים, שכל אחד מהם ימליץ על העסק לשלושה נוספים וכן הלאה. לכן חשוב שתספקו להם חוויית קנייה ורכישה יוצאת דופן ושתתנו להם גם תמריצים והטבות. לדוגמה הנחה של 10 אחוז על הרכישה הבאה או מוצר קטן כלשהו במתנה אם מישהו אחר ישתמש בקופון שהם יביאו לו.

מה המשמעות של משפך שיווק ממיר?

אז הבהרנו עד עכשיו ממה מורכב משפך שיווקי. זה הזמן להבין מה המשמעות שלו לתהליך השיווקי של העסק שלכם.

תכנון אסטרטגי

משפך שיווקי יכול להוות בסיס לפיתוח של אסטרטגיות שונות שבהן אתם יכולים להשתמש לקידום העסק. הבנת המרכיבים האלו יכולה לעזור לכם להתאים בין המוצר והשיווק שלו לבין השלבים שהלקוח עובר וההתנהגויות שלו בכל אחד מהם.

הבנה טובה יותר של הלקוחות שלכם

על ידי ניתוח התנהגות של לקוח סטנדרטי בשלבים השונים של המשפך, אתם תוכלו להבין טוב יותר את הלקוחות שלכם. מה ההעדפות שלהם, המוטיבציה שלהם לרכוש מוצרים ועוד. באמצעות הנתונים האלו תוכלו לנסות לייצר קמפיינים שיווקיים שיהיו ממוקדים יותר. שייצרו פנייה אישית ומותאמת יותר.

טיפוח לידים

אחד מהמפתחות לקידום עסקי יעיל הוא טיפוח לידים – שהם בעצם כיוונים ללקוחות שהביעו או עשויים להביע התעניינות כלשהו בשירותים שאתם מציעים. המשפך השיווקי יכול לאפשר לכם להצליח לטפח את הלידים האלו ולעקוב אחריהם בצורה יעילה. דבר שיגדיל את הסיכוי שתוכלו להמיר אותם מלידים ללקוחות נאמנים.

אופטימיזציה של הליכים שיווקיים

באמצעות הבנת השלבים אתם יכולים לנסות לזהות בעיות במשפך השיווקי שלכם ולטפל בהן באופן נקודתי. יכול להיות שאתם חווים ירידה במכירות ואתם מתייחסים לזה כבעיה כללית אבל ברגע שתפרקו את זה באמצעות המשפך תבינו שהבעיה היא בשלב השיקולים, שלב ההמרה או שלב אחר. כשתראו איפה הלקוחות שלכם ״נושרים״ תוכלו להקדיש את המאמצים שלכם לטיפול בשלב הזה ולא בשלבים אחרים, שיכולים להיות תקינים לגמרי.

שימור לקוחות

הבנת מרכיבים של משפך שיווקי יכולים לעזור לכם לשמר לקוחות ולעודד אותם ליצור רכישה חוזרת. לקוחות שמרוצים מכלל חווית ותהליך הרכישה נוטים לחזור. מה שיתרום באופן משמעותי להצלחת העסק שלכם בטווח הארוך.

ניצול יעיל של המשפך השיווקי

כדי להפיק את המרב מהמשפך השיווקי, הנה כמה טיפים של דברים שכדאי לכם לעשות:
פילוח של הלקוחות שלכם: כדאי לארגן ולסדר את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לפי ההתנהגות שלהם, ההעדפות שלהם והנתונים הדמוגרפיים שלהם. זה יאפשר לכם קמפיינים שיווקיים מותאמים שיהיו יעילים יותר.

פיתוח תוכן: חשוב לפתח תוכן שמתאים לכל אחד מהשלבים במשפך. ככה שהלקוחות יקבלו את המידע הנכון- בזמן הנכון. זה יכול לכלול מאמרי תוכן באתר, סרטוני הסברה ועוד.

שיווק רב ערוצי: חשוב להשתמש בשילוב של ערוצי השיווק השונים כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים בשלבים השונים של המשפך.

לסיכום

המשפך השיווקי על כל שלביו יכול להיות מסגרת חשובה להבנת התנהגות הלקוח ולקידום העסק שלכם.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: