בלוג > קטגוריה: בניית אתרים

השלב הכי חשוב בתהליך בניית אתר לעסק שלך

שיתוף:
בניית אתר אינטרנט לעסק

אם אתם עומדים לפני בניית אתר לעסק שלכם, חשוב מאוד שתפנימו: פרויקט הקמת אתר אינטרנט לעסק יכלול שלבים שונים. כמו עיצוב האתר, הזנת תכנים, מיקרו קופי באתר וחיבור האתר לשירותים שונים. אולם לצד כל אלו יש שלב אחד שהחשיבות שלו גדולה והוא מהווה מרכיב משמעותי בבניה של כל אתר: שלב האפיון.

אפיון אתרים הוא מושג המתייחס לפעולות שמבצעים בזמן תכנון האתר, עוד לפני שמקימים אותו או מחדשים אותו בפועל. בשלב האפיון נמפה, בדרך כלל, את הדרישות השונות של בעל האתר, את הפונקציונליות שצריך האתר לספק, את מסע הלקוח כפי שהוא מתבקש באתר, את המטרה המרכזית של האתר ועוד.

אנחנו, בחברת Yazame – ארכיטקטורת דיגיטל מתמחים בבניית אתרים המותאמים בצורה מדויקת לצרכים המגוונים שלכם. נשמח ללוות אתכם צעד אחר צעד בבניית אתר שיעזור לכם להקפיץ את העסק קדימה.

אז מה חשוב שיכלול תהליך אפיון אתר? הנה מספר עולמות תוכן שחייב לכלול כל תהליך אפיון.

מטרת האתר

בניית אתר צריכה בראש ובראשונה לשרת מטרה כלשהי. זו יכולה להיות הגברת המודעות של קהל היעד לפתרון ספציפי או לנותן שירותים ספציפי, והיא יכולה להיות גם ביצוע מכירות ישירות באתר של מוצרים ושירותים. מטרת האתר תכתיב, ברוב המוחלט של המקרים, את תהליך הבניה של האתר, מיקום העמודים השונים, ובניית מסע הלקוח באתר עצמו.

אתר שמטרתו לייצר מכירות צריך להיות בנוי כולו להניע את הגולשים המגיעים אליו לפעולה, בשלבים שונים של הביקור שלהם באתר. לעומת זאת, אתר תדמית שמטרתו הרחבת ההיכרות של הגולש עם נותן השירות, צריך להיות בנוי בצורה חוויתית, ולכלול תמונות איכותיות וטקסט ברור וקריא.

השלב הכי חשוב בתהליך בניית אתר לעסק שלך

הפונקציונליות של האתר

שלב האפיון בתהליך בניית אתרים נועד גם לרכז את כלל הדרישות המתייחסות לעולם הפונקציונלי: מה יוכלו הגולשים לבצע באמצעות האתר? איזו פונקציונליות עתידית תהיה באתר? האם האתר צריך להיות ערוך לשרת לקוחות מקצה לקצה, או שהאתר הוא למעשה כלי לאיסוף לידים לצורך המשך תהליך המכירה מול הלקוח באופן ידני ופרטני? כל ההחלטות האלו צריכות להיות כתובות וברורות במסמך האפיון המלא של האתר.

בשלב הזה, צריך בעל האתר לקבל החלטות חשובות: האם האתר יחובר לשירותי סליקה? האם האתר צריך לאפשר הנחות ומבצעים? האם המחיר הוא מחיר אחיד או על בסיס הצעת מחיר פרטנית ומותאמת לקוח?

הקו העיצובי של האתר

לצד מטרת האתר והפונקציונליות, מסמך האפיון צריך להנחות את בונה האתר גם באשר לקו העיצובי. באילו צבעים ישתמש בונה האתר? איפה להניח את הלוגו של האתר? איפה ישולבו כפתורים שונים באתר ואיך יראו הטפסים המשמשים להשארת פרטי לקוחות? הקו העיצובי צריך להתייחס גם לשפה העיצובית של תמונות באתר, כך שישאר קו מנחה ומקשר בין כל האובייקטים המוטמעים באתר.

קהל היעד של האתר

תהליך אפיון איכותי צריך גם להתייחס למיפוי קהל היעד של האתר. מה מאפיין את קהל היעד הזה? האם רובו הוא קהל של נשים או גברים? צעירים או מבוגרים? אקדמאים או בוגרי תיכון? בעלי נכסים או גולשים המחפשים פתרונות זולים?

מיפוי קהל היעד מאפשר לבצע את ההתאמות הדרושות באתר. הן מבחינת הקופי והמיקרו קופי באתר, והן מבחינת האלמנטים העיצוביים השונים.

לסיכום

אפיון אתר הוא שלב קריטי להצלחת כל פרויקט בניית אתרים. לצד מידע חשוב שיסייע לבונה האתר לקבל החלטות מתאימות באשר לאלמנטים השונים של האתר. תהליך אפיון האתר צריך לעזור למפות היטב את מטרות האתר, את הפונקציונליות הנדרשת באתר, את הקו העיצובי של האתר, ואת קהל היעד המרכזי שצפוי ליהנות מהאתר.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: