בלוג > קטגוריה: נכסים שיווקיים

אפיון קורס דיגיטלי – איך עושים את זה נכון?

שיתוף:
אפיון קורס דיגיטלי

אפיון קורס דיגיטלי הוא הדבר החשוב ביותר לפני שמתחילים לבנות קורס כזה. קורסים דיגיטליים הפכו בעידן שלנו להשקעה פסיבית מניבה. אם בעבר יכולתו של מרצה הייתה מוגבלת לזמן ולמספר משתתפים – כיום קורסים דיגיטליים מאפשרים ליצור שיעורים אונליין ולהפיץ אותם לאינסוף רוכשים פוטנציאליים ללא הגבלת שעות או שכירת שטחי למידה. מרחב הלמידה המקוון מאפשר לרבים למכור מוצרי ידע ברווח גבוה.

עם זאת, כדי שקורס דיגיטלי אכן ימכור ויהפוך לפופולרי חשוב לבנות אותו מהבסיס בצורה שתהיה מכוונת לקהל היעד, ידידותית לשימוש וכן שמחיר הקורסים ישקף את ההשקעה בו בצורה מדויקת או ב-3 מילים: אפיון קורס דיגיטלי. אז איך מאפיינים קורס דיגיטלי בצורה מקצועית ולמה לעשות את זה? כל המידע בפנים.

לפני הכל – היתרונות בקורסים הדיגיטליים

מרצים, מורים וכן אנשי חינוך ומדע נדרשו במשך שנים להגיע פיזית למרחבי למידה ולהשקיע כסף ומאמץ בהעברת שיעורים מול מספר תלמידים מוגבל בזמן מוגבל. היום, עם האפשרות הדיגיטלית להעברת קורסים במרחב המקוון יכול כל בעל מקצוע להקליט שיעורים בזמנים הנוחים לו ולשווק אותם מבלי לצאת מפתח הבית. היתרונות אם כן הם תפוצה רחבה יותר במאמץ קטן יותר ובמחיר נמוך יותר.

היתרונות בלמידה המקוונת עוסקים גם בחוויה של הסטודנט שיכול לצפות בשיעורים בזמנים הנוחים לו. הוא יכול לחזור על שיעורים שפחות ברורים לו עד להבנה מיטבית של החומר הנלמד. זו הסיבה שרבים בוחרים היום לרכוש קורסים דיגיטליים.  כך, בלי לקום מהספה הם לומדים תכנים נצרכים ורוכשים ידע חשוב.

קורס דיגיטלי: שלב האפיון

אפיון קורס דיגיטלי הוא שלב ראשוני ועיקרי מאוד בבניית מוצר ידע דיגיטלי רווחי. שלב האפיון ותכנון המוצר יסייעו במיקוד תוכן הקורס והתאמתו בצורה מדויקת לקהל/קהלי היעד.

זהו שלב חיוני בתהליך שיווק קורס מקוון כיוון שהוא משאפשר ליוצר הקורס ‘להביט למספרים בעיניים’. הוא יוכל לבחון את כדאיות ההשקעה ביחס לעלות פיתוח הקורס מול התמורה. בנוסף, אפיון הקורס כולל בחירת תוכן מקצועי הולם והתאמתו לרוכשים הפוטנציאליים. ליצור מודעות והבנה לצרכים של צרכני הקורס ול’כאבי הבטן’ שלהם תוך מתן מענה יעיל ומקצועי עבורם.

שלב האפיון יעסוק אף בויזואליות של הקורס ויכוון ליצירת משאב ידע אטרקטיבי שצרכנים מעולם התוכן ירצו להשיג. זאת, כדי להרחיב את ידיעותיהם ולמצוא פתרונות לבעיות המעסיקות אותם.

התחומים בהם עוסק אפיון קורסים דיגיטליים

תהליך האפיון עוסק בבניה ותכנון של קורס דיגיטלי החל מבניית סילבוס מקצועי בהתאם לדרישות קהל היעד, עבור לאסטרטגיית שיווק חזקה, פרסום וקריאטיב וכלה בתמחור מקצועי שמצד אחד משכנע לקנות ומצד שני משיג רווח גבוה ביחס לעלויות הפיתוח.

מה כולל אפיון קורס דיגיטלי?

אפיון קורס דיגיטלי הוא תהליך מאתגר הכולל ביצוע מחקר מתחרים ברשתות החברתיות ובגוגל.  זאת כדי לבדוק את רמת הביקוש למוצר המקוון והתחרותיות בשוק זה. אפיון קורסים מקוונים כוללים:

  • מחקר מוצרים
  • מחקר אווטאר
  • מחקר נישה
  • ניתוח ובניית פרופיל של צרכן ייעודי
  • תמחור ומחקר אסטרטגיית פרסום ושיווק
  • מחקר SWOT שעוסק בתכנון אסטרטגי ובחינה של יכולת מפתח הקורס להביא יתרון מבדל לסביבה התחרותית בו הוא אמור לפעול. מוזמנים לקרוא יותר על מודל ניתוח SWOT: מהו ואיך להשתמש בו?
  • מחקרים אלו מסייעים להבין איפה הקורס עומד ביחס למוצרים דומים. הם מאפשרים לבחון את כדאיות הקורס. בנוסף, באילו אמצעים ניתן לשפרו על מנת לשכנע את הקהל הפוטנציאלי כי הקורס הדיגיטלי חיוני עבורו. התובנות תסייענה בבניית קורס בנוי היטב מבחינת התוכן.  יאפשר נגישות לכלל המשתמשים ונוחות שימוש מקסימלית בכל שלב בקורס. זאת, החל משלב הרכישה ועד לשלב סיום הקורס.

קורס דיגיטלי, בייחוד כזה שעוסק בתכנים מורכבים וכולל שיעורים רבים יצטרך לשים דגש על היררכיית שיעורים ברורה.  חשוב שתהיה יכולת לחזור לנקודה בה נעצר הסטודנט מכל מקום ובכל שעה. בנוסף, אפשרות לסימון של השיעורים שכבר נלמדו.

יש הסבורים כי יצירת קורס דיגיטלי היא תהליך פשוט בהתאם לפלטפורמות השונות המציעות בנייה בקלות ובמהירות. אולם, כדי שהקורס יהיה ריווחי ויגיע לכמה שיותר רוכשים פוטנציאליים חשוב להשקיע בתהליך אפיון מקצועי.

להיות ריאליים, להרוויח יותר

רבים חושבים כי קורס דיגיטלי מייצר רווח נטו ופונים להשקיע בו את מיטב מרצם. חשוב להבין כי קיימות עלויות שונות שאינן ידועות מספיק למי שאינו שולט בתחום:

  • שכירת מרצים (גם אם המפתח הוא המרצה בעצמו – עליו להשקיע זמן רב שכידוע – שווה כסף).
  • שיווק ופרסום – מה ההבדל בין שיווק לפרסום – האם בכלל יש הבדל?
  • רכישת מרחב לימודי בפלטפורמה קיימת
  • ייעוץ עסקי
  • עיצוב
  • ועוד
    בתהליך אפיון איכותי יוכל המפתח להיחשף לסך העלויות העתידיות בפיתוח מול ההכנסה האפשרית ולחשב את הרווח הנקי לאחר קיזוז ההוצאות. לעיתים, בתהליך זה ניתן יהיה לחשוף שיטות עבודה או שיטות מכירה אפקטיביות שיטייבו את ביצועי הקורס ויגדילו את הרווח הסופי.

אפיון קורס דיגיטלי – למי זה מתאים?

אפיון קורס דיגיטלי מתאים למרצים, למורים, למדריכים בתחומי עניין רבים ולכל מי שיש לו ידע רב ערך למכור לקהלי יעד שונים. האפיון נועד לערוך את התוכן בצורה נכונה להציג אותו בצורה נוחה ומושכת ולהנגיש אותו לכל משתמש בצורה הקלה ביותר. אפיון קורס דיגיטלי מתאימה לאנשים שמעוניינים ליהנות מהאופציה המקוונת ללימוד חומרים מסוימים תוך השגת רווח וצמצום ההוצאות למינימום.

לסיכום

מדובר בתהליך חשוב ואף חיוני בפיתוח קורסים דיגיטליים. האפיון עוסק בתכנון חלקי הקורס השונים לרבות:

  • פלטפורמת למידה.
  • עיצוב חוויית הלמידה.
  • תכני הלמידה.
  • שיווק.
  • ייעול תהליכי מכירה ועוד.

אפיון קורס דיגיטלי חשוב מאוד למי שמעוניין למכור מוצרי ידע ולהשיג רווחים גבוהים.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: