בלוג > קטגוריה: פרסום ממומן

איך עושים קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם?

שיתוף:
איך עושים קידום ממומן בפייסבוק

איך עושים קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם? קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם נחשב לכלי אפקטיבי בהגדלת חשיפה עסקית והגדלת המעורבות של המותג עם קהל היעד שלו. בעלי עסקים מכל תחום בוחרים בקידום ממומן במדיות החברתיות במטרה לייצר ולחזק תנועה אורגנית באתר שלהם ולדייק את משפכי השיווק הכוללים הצעות לקהל יעד ממוקד. במילים פשוטות: קידום ממומן ברשתות החברתיות מניע את הלקוחות לפעולה וממיר לידים ללקוחות רוכשים. במילים יותר פשוטות: אתם תרוויחו יותר כסף. אז איך עושים קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם? כל התשובות כאן בפוסט.

שיווק דיגיטלי ברשתות בפייסבוק ובאינסטגרם

השיטות המסורתיות לשיווק מוצרים ושירותים די יצאו מהאופנה.  מי שהשתלטו חזק על תחום השיווק הן הרשתות החברתיות. לפי מחקרים, אנשים מבלים נתח ניכר מיומם בפייסבוק/אינסטגרם/טיק טוק כך שאם תרצו לפגוש אותם ולהעביר לכם מסר שיווקי עליכם לפרסם שם. יש לעשות זאת בפלטפורמה בה הם שוהים שעות ארוכות מדי יום. כיום, רוב העסקים שרוצה נראות ולידים שהופכים ללקוחות משלמים עושים שיווק באינטרנט עם קידום ממומן.

שיווק דיגיטלי בפייסבוק ואינסטגרם: מטרות

בתחום השיווק הדיגיטלי קיימות מטרות שונות להשגת יעדים עסקיים. כבעלי עסק ייתכן ואתם רוצים להשיג מטרה אחת, מספר מטרות או את כולן:

  • הגדלת התנועה באתר
  • העברת מסרים שיווקיים לקהל יעד ממוקד
  • הגדלת מעגל הלקוחות
  • שימור לקוחות קיימים
  • מכירות
  • יצירת תדמית חיובית
    באמצעות שיווק דיגיטלי בפייסבוק ובאינסטגרם ניתן ליישם פרסום נכון ולהשיג מטרות מקצועיות ברמת דיוק גבוהה.

מה היתרון של פרסום באינסטגרם ובפייסבוק

פלטפורמות חברתיות אלו כוללות מספר רב של חברים ומאפשרות טירגוט מדויק ופילוח אפקטיבי.  הרשתות החברתיות מאגדות את קהל הלקוחות ומאפשרות לייצר קמפיינים סטרייט טו דה פוינט ולהכות בברזל בעודו חם. באמצעות פרסום ברשתות החברתיות ניתן למקד את השיווק לקהל היעד הרלוונטי מבלי לבזבז משאבים מיותרים על חשיפה לקהלים לא מתאימים.

קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם – איך עושים את זה?

בוחרים את סוג הפרסום

תחילה חשוב לבחור בסוג הקמפיין. קיימים 3 סוגי קמפיינים עיקריים:

קמפיין תנועה

פרסום הממוקד בהגדלת התנועה באתר. כאן תרצו לשכנע את הגולשים להקליק על לינק שיוביל לאתר שלכם.

קמפיין מעורבות

זהו קמפיין המציע סיכוי גובה שגולשים יגלו בו מעורבות: יצפו, יעשו לייק, ישתפו, יגיבו וכדומה.

קמפיין וידאו

מדובר בקמפיין המגדיל את הסיכוי שהלקוחות יצפו בוידאו אותו העלתם.

מתאימים את סוג המודעה לפלטפורמה המבוקשת

יש להבין כי פייסבוק ואינסטגרם הן שתי רשתות חברתיות הנבדלות זו מזו במאפיין קהל היעד. בעוד פייסבוק נחשבת למדיה חברתית לקהל בגילאי 18-65, האינסטגרם הוא פלטפורמה מצומצמת יחסית המכוונת לקהל צעיר יותר. גם בתחום התוכן קיימים הבדלים בין הפלטפורמות. פייסבוק כולל תוכן בכל הוריאציות: טקסטים, סרטונים ותמונות לעומת האינסטגרם שממעט בתוכן כתוב ושם דגש על ויזואל של סטילס ווידאו. בגדול, נחשב שאינסטגרם היא מדיה חברתית שרוב משתמשיה הן נשים.

ביצירת קמפיינים לשיווק עסקי, חשוב להתאים את סוג המודעה לסוג הרשת החברתית. באינסטגרם נעלה מודעות הכוללות סרטונים ותמונות בעיקר. בפרסום בפייסבוק נכלול גם פוסטים ותוכן טקסטואלי שיווקי.

יש לדעת כי עלות הפרסום בפייסבוק מגלמת בתוכה גם פרסום באינסטגרם כיוון שכיום שתי הרשתות החברתיות נמצאות תחת אותה בעלות (חברת פייסבוק קנתה את אינסטגרם וכיום מטא היא זו השולטת בפלטפורמות הללו).

כאן ייתכן ותצטרכו לפעול שיטת הניסוי והטעייה: להעלות במקביל קמפיין לשתי המדיות ולבחון מי מבין הרשתות מגיבה טוב ומשתלם יותר.

טירגוט – ממקדים את קהל היעד

טירגוט הוא מיקוד קהל היעד. בפייסבוק ובאינסטגרם ניתן לפלח את קהל היעד כך שחשיפת התוכן השיווקי שלכם תהיה רק בפני לקוחות רלוונטיים שעשויים להתעניין במוצר העסקי שלכם. אחד היתרונות הגדולים בפרסום ברשתות החברתיות הוא הטירגוט. זה מונע מכם פרסום מיותר והשקעת משאבים, כסף ומאמץ בערוצים הלא נכונים.

יצירת משפך שיווקי בפייסבוק ובאינסטגרם

בפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם תוכלו לייצר משפך שיווקי אפקטיבי. ניתן להתחיל בחשיפת המותג באמצעות קמפיין חשיפת המותג. בשלב הבא ניתן לבחור קמפיין המתמקד בהשגת לידים אם בדף נחיתה או באמצעות אתר העסק עצמו. לאחר מכן ניתן לבצע קמפיין מכירות אינטנסיבי במיקוד ללידים חמים ובחינת מיקום הגולשים במסע הלקוח במטרה לשכנע אותם בכל שלב שבו הם נמצאים להשלים את הפעולה ולבצע רכישה של השירות/המוצר אותו אתם משווקים.

כמה עולה קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם? מגדירים תקציב

התשלום על קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם נחלק ל-2: תשלום לחברה/לקמפיינר המבצעים את הקמפיין, תשלום זה הוא תשלום חודשי קבוע הכולל הקמה, הרצה ואופטימיזציה של הפרסום. התקציב הנוסף לפלטפורמה המבוקשת אינו קבוע והוא נגזר מרמת התחרותיות בנישה המסוימת. פייסבוק מציגה את הקמפיין עד לגמר התקציב כאשר לרוב, תקציב יומי התחלתי עומד על 10-15 ש”ח, כאשר ככל שהסכום יהיה גבוה יותר – רמת החשיפה תגדל ביחס ישיר. לצורך כך חשוב להגדיר תקציב נכון שמצד אחד יסייע בהשגת המטרה השיווקית ומנגד יהיה שווה את התמורה. יש לציין, כי ניתן במקביל לקידום ברשתות החברתיות לקדם עסקים קטנים בגוגל.

 

 

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: