בלוג > קטגוריה: פרסום ממומן

איך עושים קידום ממומן בגוגל?

שיתוף:
איך עושים קידום ממומן בגוגל

אחד הכלים המשמעותיים כיום בשיווק הדיגיטלי הוא קידום ממומן בגוגל. מהו שיווק ממומן בגוגל? מה ההבדלים בינו לבין קידום אורגני? איך עובד קידום ממומן? איך נראה קידום ממומן בפועל? תשובות לשאלות אלו ועוד כאן בכתבה. קדימה: כל מה שרציתם לדעת על איך עושים קידום ממומן בגוגל.

איך עושים קידום ממומן בגוגל ומה זה בדיוק?

כל מי שרוצה למצוא ערוץ פרסום יעיל מודע לתחום הקידום הממומן שהפך לערוץ שיווק פופולרי. אז מהו קידום ממומן? האם הוא רווחי ולמי הוא מכוון? על זה בדיוק נדבר היום.

קידום ממומן מאפשר לבעלי עסקים לייצג בצורה מדויקת את העסק שלהם. ייצוג העסק  כולל שירותים, מוצרים ופתרונות לבעיות. עושים זאת באמצעות פרסומות המופיעות בתוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש שנבחרו בקפידה.

היתרון המשמעותי בקידום ממומן הוא המיקוד. גוגל מפרסם את המודעה בהתאם לביטוי חיפוש אותו הזין לקוח פוטנציאלי. כלומר, מדובר בליד חם שנתקל במודעה כשהוא מחפש שירות דומה. כאן התזמון הוא המומנט החשוב. מדובר בערוץ שיווק יעיל מאוד כיוון שהוא מגיע ללידים חמים ומדויקים. כל זאת מבלי לבזבז כסף ומשאבים על פרסום בערוצים שאינם מדויקים מבחינת קהל היעד וצרכיו. למעשה, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך מטרתנו לייצר נכס שיווקי.

ההבדל בין קידום ממומן בגוגל לקידום אורגני

קידום אורגני בדומה לקידום הממומן מציג את אתר הלקוח בהתאם לשאילתת החיפוש ולביטויי מפתח מדויקים. אולם, הוא דורש השקעה רבה יותר על מנת שמנועי החיפוש של גוגל יכתירו את האתר כבעל ערך לגולש וימקמו אותו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. בקידום אורגני מושקעים משאבים רבים בבניית האתר, בהטמעת תוכן רלוונטי, בבניית קישורים פנימיים וחיצוניים וברספונסיביות שלו על מנת לרצות את האלגוריתמים של גוגל. מדובר בשיטה יעילה אך היא לוקחת זמן רב ביחס לקידום הממומן המשיג תוצאות מידיות.

קידום אורגני נחשב על ידי גולשים כאמין יותר מאשר קידום ממומן. קידום אורגני מביא בהמשך תנועה חינמית לאתר בהתאם למיקומו הגבוה בתוצאות החיפוש. עם זאת, הוא דורש תחזוקה מתמדת וכמובן, סבלנות, זאת מכיוון שהתוצאות החיוביות יכולות להיות מושגות רק לאחר שנה ממועד תחילת תהליך הקידום.

קידום ממומן מאפשר להביא תנועה חמה לאתר באופן מיידי ולשפר את רמת ההמרה משמעותית כבר לאחר זמן קצר ממועד העלאת הפרסומות לאוויר. אולם, זה תלוי ברמת ההתאמה של הפרסומת לביטוי החיפוש ובהתאם לרמת התחרותיות של הביטוי. שימו לב כי ניהול חכם של קמפיין מימון בגוגל בהתאם לתקציב הנמצא ברשות המקדם – יכול להגדיל את מספר לקוחות העסק ולייצר רווח גבוה יותר במהירות רבה. עם זאת, כדי לשמר אותם, חשוב לשלב בין שני סוגי הקידום.

קדימה מתחילים: מהם 3 הצעדים הראשונים בקידום ממומן בגוגל?

  1. יצירת אתר/דף נחיתה אליו יופנו הגולשים מתוך הפרסומת.
  2. פתיחת חשבון גוגל.
  3. הגדרת מסגרת תקציב פרסום.

ניהול פרסומות בגוגל אדס

פרסום של מודעות ב-Google ads מבוסס מודל “תשלום לפי הקלקה” או כפי שמקובל לכנותו: “PPC” (ראשי תיבות של הביטוי: PAY FOR CLICK). משמעות מודל זה היא תשלום על פעילות ממשית של הלקוח ולא על החשיפה בלבד : כל הקלקה של לקוח מעידה על התעניינות אמיתית שלו בתוכן המודעה ולכן מחייבת בתשלום. הפרסום מנוהל על ידי המערכת של גוגל אדס המאפשרת מבחר אמצעי פרסום. לדוגמה:

  • קמפיינים
  • מודעות וקבוצות מודעות

קמפיינים בגוגל אדס

קמפיינים מאפשרים לבעל עסק לקדם את המטרות שלו בגוגל. לכל קמפיין מאפיינים שונים בהתאם לאסטרטגיה העסקית, ליעדי הפרסום ולכמות הזמן הרצויה בה יפורסם הקמפיין. ניתן לייצר כמה קמפיינים במקביל על מנת לייצר אפקט שיווקי חזק ואפקטיבי. בבחירת הקמפיין יש להתייחס למאפיינים הבאים: יעד פרסום ויעד המרה וכן סוג קמפיין (רשת החיפוש, וידאו, שופינג, מקומי, קידום אפליקציה ועוד).

בנוסף, חשוב ליצור פיזור נכון וחלוקת תקציב איכותית כדי להשיג תוצאות אפקטיביות בקמפיינים הפרסומיים בהתאם לסוג קמפיין, אזור גיאוגרפי, מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין.

מודעות וקבוצות מודעות בגוגל אדס

קבוצת מודעות לרוב ממוקדות יותר עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים. חלוקת המודעות כוללת התאמה גבוהה מאוד של השירות/המוצר אותו מציע בעל העסק למילת החיפוש אותה הזין הלקוח. מודעות אלו ממוקדות יותר ומתאימות לצורך של הלקוח וכיוון שכך מאפשרות לבעל העסק ליהנות ממחיר נמוך יותר לפי הקלקה. בהתאמת הפרסומת לביטויים של הלקוח ניתן יהיה להתייחס לרמת התאמה מקסימלית או לבחירה בפרשנות רחבה לביטוי הרצוי כדי לאפשר פרסום של המודעה גם כאשר הלקוח מזין ביטויים שונים שאינן מדויקים ב-100% אבל בהחלט עונים על רמת התאמה גבוהה וממילא מביאים גולשים רבים יותר.

לסיכום

קידום ממומן בגוגל הוא שיטת קידום אפקטיבית שמשיגה לידים חמים ומקדמת המרה ומכירות. עם זאת, חשוב לבצע אותה בצורה מקצועית כדי לחלק את עוגת התקציב בצורה חכמה ובכך להגדיל חשיפה ממוקדת באזורים הרלוונטיים. בנוסף, מומלץ לשלב אותה עם קידום אורגני במטרה למקסם את הקידום בטווח הקצר ולשמר את הלקוחות בטווח הארוך.

 

 

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: