בלוג > קטגוריה: מידע מקצועי, פרסום ממומן

למה קריאייטיב חשוב ואיך הוא משפיע על מחיר הליד שלכם?

שיתוף:
למה קריאייטיב חשוב

למה קריאייטיב חשוב וטוב הוא אמצעי להוזלת מחיר הלידים?  משום מה רבים בוחרים לדלג על שלב האסטרטגיה הקריאייטיבית ולדלג ישר להשגת לידים. לעתים המחיר יהיה יקר יותר. קריאייטיב איכותי אמנם דורש עבודה מעמיקה וייעוץ עם מומחים בתחום אולם הוא מכין את הקרקע להשגת לידים חמים ומדויקים יותר במחיר נמוך יותר. אז איך מורידים את מחיר הלידים באמצעות קריאיטיב? כל מה שחשוב לכם לדעת כבעלי עסקים.

מהו בעצם קריאייטיב?

למרות שהמונח הזה הוא מושג בסיסי בעולם השיווק, רבים מאתנו לא ממש יודעים למה הוא משמש. אז בואו ונתחיל מבראשית: קריאייטיב הוא עולם התוכן העומד מאחורי תהליך שיווקי. הקריאייטור לוקח את המסר השיווקי ובוחן את הדרכים המקוריות והמדויקות ביותר להעביר אותו לקהל היעד. קריאייטיב עוסק מצד אחד באסטרטגיית שיווק יצירתית וייחודית ככל האפשר ומנגד כולל גם בחירת טיימינג. כמו כן, קריאטיב כולל מדיות ופלטפורמות שיווק כחלק מדיוק מהתהליך הפרסומי.

קריאייטיב יכלול אסטרטגיה שיווקית נבחרת בהכוונה לקהל היעד הרלוונטי.  קריאייטיב חשוב גם לבחירת שפה טקסטואלית וויזואלית שמתאימה להעברת המסר בצורה הטובה ביותר לקהל הלקוחות.

המטרה של הקריאייטיב הוא לכוון לקהל היעד המתאים, להעביר מסר שיווקי ובעיקר: להניע לפעולה.

לידים: המחיר ומה משפיע עליו?

‘ליד’ פירושו לקוח פוטנציאלי. יותר מדויק: פרטי לקוח פוטנציאלי. במגרש העסקים התחרותי של היום, לידים הם נכסים יקרים לכל חברה. באמצעותם ניתן לדייק ולחדד את המשפך השיווקי הממיר כדי להגיע ללקוחות בצורה ממוקדת. כך, ניתן לגרום להם לבצע פעולות באמצעות פרסום ושכנוע.

לידים הם לקוחות שהתעניינו במוצר או שירות והשאירו את הפרטים שלהם כעת הם פתוחים להצעות. כדי למשוך אותם לצרוך את שירותי החברה ניתן להניע אותם לפעולת רכישה.   ניתן גם להציע להם ערך אחר שישמר אותם כלקוחות ובהמשך להציע להם לרכוש שירות או מוצר.

האופן להשגת לידים

השגת לידים נעשית במספר דרכים:
אתר העסק – בדף השארת פרטים ויצירת קשר.
דף נחיתה – אמצעי זה ממוקד מאוד בהשגת ליד והוא מציע שירות ספציפי בתמורה לפרטי המשתמש.
פרסום בפייסבוק – ניתן לפלח את קהל היעד בצורה יותר מדויקת ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים רלוונטיים.
קידום ממומן או אורגני בגוגל – פרסום בגוגל מאפשר להגיע ללקוחות רבים. ניתן לקדם שיטת פרסום זו באמצעות קידום אורגני או קידום ממומן. הקידום מדייק את השיווק ומפנה אותו ללקוחות פוטנציאליים בלבד.

מהו המחיר לליד?

הנתונים המשפיעים על מחיר הליד הם רבים. כך לדוגמה:

  • לידים מחולקים לעומת לידים בלתי מחולקים
  • רווח פוטנציאלי לליד (כך לדוגמה לידים בתחום הנדל”ן לעומת לידים בתחום הקוסמטיקה).
  • עונתיות הלידים (לידים בתחום התיירות בקיץ או בחורף).
  • פיילוט – ככל שהתקציב הכולל גדול יותר כך המחיר פר ליד יורד
  • קריאייטיב והיסטוריה שיווקית של קמפיינים שנערכו

שימו לב לפקטור האחרון שמשפיע על מחיר הליד: קריאייטיב והיסטוריית קמפיינים קיימים:

מה רמת ההשפעה של קריאייטיב על מחיר הלידים?

ככל שקהל היעד רחב יותר ייתכן והמחיר לליד יפחת. עם זאת, במידה והלקוח מגיע לתהליך השגת לידים ללא קריאייטיב ואסטרטגיית שיווק מגובשת – עלות ההקמה וההרצה של קמפיין פרסומי יהיו יקרים יותר בצורה משמעותית. הסיבה לכך היא הצורך בגיבוש אסטרטגיית שיווק מתחילה וביצוע מחקרים לגבי שיטות ופלטפורמות שיווק נכונות.

במידה ועשיתם בעבר קריאייטיב מקצועי ועבדתם על קמפיינים נוספים תוכלו ללמוד מניסיון העבר.  תוכלו לאפיין את הקמפיין החדש בצורה מדויקת ללא ניסוי וטעיה. יש להבין כי היסטוריית שיווק חיובית בדומה להיסטוריית אשראי – תפחית את מחיר הליד עבור העסק המגייס.

נוסף על כך, אם הקריאייטיב כלל גם מיתוג איכותי, חברה להשגת לידים לא תצטרך לטרוח על הטמעת זהות המותג ולכן המחיר פר ליד וודאי יפחת ביחס לחברה שנדרשת למיתוג מחדש.

מה כולל קריאייטיב איכותי שמפחית את המחיר לליד?

קריאייטיב המכוון ליצירת לידים איכותיים יכלול אסטרטגיית תוכן ממוקד, ביצוע אופטימיזציה של דף נחיתה ו/או אופטימיזציה של ערוצי השיווק בהם משתמש העסק. במידה והמיתוג ואסטרטגיית השיווק הקודמת לא הוכיחו את עצמם, קריאייטיב נכון יעסוק בשיפור זהות המותג כפי שתיצרב בתודעה הציבורית.

השיפור יכלול דיוק ברמת המסר השיווקי, יצירת שפה ויזואלית וטקטואלית מותאמת וכן בחירה בפלטפורמות ייעודיות לחשיפת התכנים. החלק הקריאייטיבי עשוי לעסוק ביוזמת שיתופי פעולה עם משפיענים, יצירת אינטראקציות מגוונות עם קהל היעד וכדומה.

בסופו של יום, ככל שהעסק יהיה מוכר יותר והקריאייטיב יהיה ממוקד – העלות לליד תפחת כיוון שהחברה המשיגה את הלידים תצטרך להשקיע פחות משאבים בהשגת לידים חמים.

לסיכום

בעידן של היום מקובל לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בהשגת לידים לצורך הגדלת מאגר הלקוחות הפוטנציאליים של החברה. במקרים בהם החברה עשתה כשלב מקדים – קריאייטיב איכותי, מדויק ומקורי, החברה להשגת לידים תצטרך להשקיע פחות מאמץ בתהליך מסע הלקוח ולפי זה תגבה סכום נמוך יותר פר ליד. זו הסיבה שקריאייטיב הוא חלק בלתי נפרד ממגמה של הגדלת מעגל הלקוחות הפוטנציאליים במחיר נמוך יותר.

 

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: