בלוג > קטגוריה: קידום אתרים אורגני

איך עושים מחקר מילות מפתח?

שיתוף:
איך עושים מחקר מילות מפתח

בעידן הדיגיטלי המהיר והמדהים בו אנו חיים גוגל הוא מלך המידע! אם אתם צריכים משהו סביר להניח שאחת הפעולות הראשונות שתעשו תהיה חיפוש בגוגל. בין אם אתם מעוניינים להזמין ג׳חנון, מחפשים המלצה לדי ג׳יי טוב או אינסטלטור מצוין, אפילו אם אתם מחפשים אהבה, כנראה תפנו לגוגל לעזרה ותבקשו שיכוון אתכם. איך תעשו את זה? פשוט תכתבו בשורת החיפוש מה אתם מחפשים ותתחילו לקרוא את התוצאות. סביר להניח שתכנסו לתוצאה הראשונה או השנייה.
מה שתכתבו במילות חיפוש הוא בעצם מה שאנחנו קוראים לו בעגה המקצועית: מילות מפתח. בתור בעלי עסק או נתוני שירות עליכם להיכנס לראש את הלקוח הפוטנציאלי שלכם ולשער מה הוא יכתוב כדי שהוא יגיע אליכם. נשמע פשוט? ובכן מצד אחד כן ומצד שני לא. אם הצלחתם למצוא את מילות המפתח הנכונות וגם לעשות בהם שימוש נכון, אתם יכולים להעיף את העסק קדימה! מצד שני, מחקר מילות מפתח הוא מחקר מקיף המצריך למידה והבנה ועבודה עם אנשי מקצוע מנוסים וחכמים.
מילות מפתח יביאו לקוחות ויסייעו לכם לשפר את קידום האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות. אז איך עושים מחקר מילות מפתח? יצאנו לחקור וחזרנו עם כמה תשובות מעניינות.

1. זיהוי והגדרת תחום העיסוק שלך

כדי להתחיל עליכם להגדיר מה בעצם תחום העיסוק שלכם וכיצד תגדירו אותו. זה נשמע פשוט ומובן מאליו אבל שבו רגע וענו על השאלה בצורה הרחבה ביותר: אילו נושאים ושירותים הכי רלוונטיים אתם מעניקים?
תשובה זו תהווה הבסיס למילות המפתח שלכם.

2. יצירת רשימת מילות מפתח:

בשלב זה תיצרו רשימת מילות מפתח. ערכו רשימה ארוכה שמתוכה תבחרו בהמשך. זה שלב חשוב שבו מומלץ להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא אבל גם לקלוע עם המילים הכי פשוטות שמתארות את המוצר שלכם. לדוגמא אם אתם מתעסקים באופנה יתכן שתשתמשו במילים כגון: ״טרנד״, ״בגדי מעצבים״,״ בגדים מגניבים״, ״אופנה״ וכדומה. דוגמא נוספת אם אתם עוסקים בקידום אתרים, יתכן שתשתמשו במילות מפתח כמו “קידום אתרים,” “SEO,” “בינוי קישורים,” וכן הלאה. אין ספק שתצטרכו לבצע מחקר מילות מפתח לפני שאתם בונים אתר עבור העסק שלכם. האם באמת אתם חייבים אתר אינטרנט לעסק שלך?

3. ניתוח תחרות:

בדקו מי המתחרים שלכם ובאילו מילות מפתח הם משתמשים. למה? קודם כל זה תמיד טוב להכיר את השדה ואת המתחרים. ידע זה כוח וטוב לדעת בתוך איזה עולם אתה פועל. תוכלו לקבל השראה למילות מפתח שיתאימו לכם או לחילופין ללכת עם מילות מפתח שונות ממילות המפתח של המתחרים על מנת לבלוט.

4. שימוש בכלים למחקר מילות מפתח:

אוקיי, הבנתם מה מילות המפתח הנכונות עבורכם, ישבתם עם איש מקצוע, הגדרתם מטרות והתחלתם לרוץ על זה. עכשיו אחד החלקים הכי חשובים: תחקרו אם זה עובד!
Google Keyword Planner כלי חינמי ומעולה של Google שמאפשר לך לבדוק האם מילות המפתח שלך מבצעות את תפקידן ומביאות אנשים להיכנס לאתר ומשם להפוך ללקוחות?
אפשר גם לעשות מחקר טוב לפני שמתחילים. יש תוכנות לקידום אתרים שמאפשרות לכם לנתח את הערך המסחרי של מילת חיפוש מסוימת. התוכנות האלה יציגו לכם את הדירוג של מילות החיפוש כך תוכלו לקבוע האם היא מתאימה עבורכם, או שאולי עדיף לכם להשקיע במילות חיפוש אחרות?
תוכנות לדוגמא:
Ahrefs – מספקת מידע על כמות החיפושים ורמת התחרות של מילים מסוימות.
SEMrush – מאפשר ניתוח מתקדם של מילות מפתח, ניהול קמפיינים ועוד.

5. היכנס לראש של הלקוח או המשתמש –

חשוב להבין את הקהל היעד שלך ואיך הם יחפשו את התוכן שלך. נסה לחשוב מה אתה היית מחפש? שאל אנשים אחרים מה הם היו מחפשים ונסו לחשוב מנקודת המבט של המשתמש.

6. Long-Tail Keywords

מילות מפתח ארוכות (long-tail keywords) הן מילות מפתח בעלות ארוכות יחסית, והן יכולות מעולות אם הן מתאימה לצרכים שלכם שכן הן יכולות ממוקדות ומדויקות ולהביא לא רק הרבה כניסות אלא גם באמת את הלקוחות שמחפשים אתכם ואת העסק שלכם!

7. זכרו: בחירת מילות מפתח טובה משקפת את העסק שלכם.

לצד כל הנכתב לעיל חשוב לזכור שבבחירת מילות המפתח, עדיף לבחור באלו שמשקפות את תוכן האתר והתחום שלך. חשוב לא לבחור רק לפי כמות החיפוש, אלא גם לפי יעילותן בתחום העסק שלך.

8. עדכון וניסוי

מחקר מילות המפתח הוא תהליך דינמי, ולכן חשוב לערוך בדיקות ולעדכן את המידע באופן תדיר. כך תוכלו לשמור על יעילות גבוהה בקידום האתר שלך.

לסיכום, לימדו איך עושים מחקר מילות מפתח איכותי. ערכו מחקר טוב, שאלו את עצמכם את השאלות המתאימות וכך תוכלו לעוף קדימה עם העסק שלכם.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: