בלוג > קטגוריה: בניית אתרים, מידע מקצועי, נכסים שיווקיים

5 טעויות נפוצות בתהליכי בניית אתר אינטרנט לעסק

שיתוף:
5 טעויות בתהליך בניית אתר אינטרנט לעסק

מעטים מאוד העסקים שלא זקוקים לתהליך בניית אתר אינטרנט לעסק שיצור עבורם נוכחות אינטרנטית. בין אם מדובר בעסק שמנהל חנות מקוונת שמשווקת מוצרים אונליין, ובין אם מדובר באתר תדמית שמטרתו להגדיל את כמות הפניות הטלפוניות אל נותן שירותים – בניית אתר אינטרנט שיהווה את כרטיס הביקור של העסק ברשת היא תנאי בסיסי להתנהלות תקינה של העסק.

אלא שיותר ויותר עסקים בימנו בונים את האתר שלהם מבלי לעצור, לתכנן ולקבל החלטות חשובות להמשך התפעול השוטף של האתר בעתיד. במאמר הזה ארחיב על 5 הטעויות הנפוצות ביותר שמבצעים בעלי אתרים שמחליטים לבנות אתר.

 

טעות #1: בחירה בפלטפורמה לא מתאימה

בניית אתרים היא משימה מורכבת, והיא חייבת לקחת בחשבון את הצרכים הנוכחיים והעתידיים של העסק. בניית אתר אינטרנט לעסק צריכה להספיק לפחות ל-5 שנים קדימה. האם בעל האתר ירצה לערוך את האתר בעתיד בעצמו או להעזר בשירותיו של איש מקצוע? אולי הדגש צריך להיות על אתר שניתן להתאמה מירבית, או על אתר שניתן לבנות מהר? האם חשוב שהפלטפורמה תתמוך בקידום האתר במנועי החיפוש, או שהדרישה היא דווקא שהפלטפורמה תאפשר לבעל האתר שלא לעסוק בהיבטים כמו גיבוי האתר, אבטחת האתר ועוד?

בניית האתר צריכה להתבצע על גבי הפלטפורמה שנמצאה המתאימה ביותר לצרכים של בעל האתר. בין הפלטפורמות הנפוצות ביותר לבניית אתרים, היא כמובן WordPress, עליה גם נבנה האתר שאתם גולשים בו כעת.

 

טעות #2: העדר התאמה לשימוש במכשירי מובייל

בעלי אתרים רבים שרוצים להקים את האתר שלהם במהירות האפשרית, לא משקיעים מספיק זמן בהתאמה האתר לשימוש במכשירי מובייל. נכון, אמנם כיום הרוב המוחלט של התבניות שבהן עושים שימוש בעלי אתרים הן תבניות רספונסיביות או כאלו שמותאמות למובייל, אך במקרים בהם לא נעשה שימוש בתבניות כאלו, משתמשים עלולים למצוא את האתר לא מותאם לגלישה ממכשירים ניידים.

יתרה מכך, התאמה לשימושיות במובייל לא מתייחסת רק לתצוגה. אתר מותאם למובייל צריך לאפשר לגולשים המגיעים אליו פונקציונליות מלאה, כמו סינון, חיפוש, מילוי פרטים, ביצוע הזמנה ועוד. הדגש בהתאמה למובייל הוא לא רק העיצוב, אלא גם חוויית המשתמש ונוחות השימוש באתר.

5 טעויות נפוצות בתהליכי בניית אתר אינטרנט לעסק

 

טעות #3: דגש על עיצוב כבד על חשבון מהירות טעינה

עיצוב הוא ללא ספק מרכיב משמעותי בכל פרויקט בניית אתרים. עיצוב מרשים הוא מהדברים שמעלים את חוויית הגולשים באתר, ואין לזלזל בו כמובן. אלא שעיצוב לא יכול להיות המשתנה היחיד שצריך לקחת בחשבון. פעמים רבות, בעלי אתרים משקיעים בעיצוב על חשבון מהירות הטעינה של עמודי האתר. מצב כזה מוביל בסופו של יום לפגיעה בחווית המשתמש של הגולשים המגיעים לאתר. בעולם של היום, בו לאנשים אין סבלנות, מהירות טעינת אתר איטית תגרום להם לנטוש את האתר עוד לפני שהוא נטען.

ניתן לבדוק את ציון מהירות האתר שלכם באמצעות כלי חינמי של גוגל למדידת מהירות האתר.

 

טעות #4: לא מתכננים נכון את מסע הלקוח באתר

מה אנחנו יודעים על הגולש שמגיע אלינו לאתר? מה אנחנו מניחים שהוא יודע לפני שהוא קופץ לביקור? תכנון מסע הלקוח באתר הוא קריטי כדי לוודא שהאתר הוא כלי ממיר, שמסייע למקסם מכירות. מסע הלקוח באתר צריך להתאים ללקוחות שמכירים את המותג וגם לכאלו שלא מכירים, ולספק לגולשים שונים, פתרונות שונים, במצבים שונים. מסע לקוח איכותי באתר הוא זה שלוקח את הגולש אל כל הנקודות הקריטיות באתר שמסייעות לו לקבל החלטה ולהתקשר מול המותג.

 

טעות #5: לא בונים את האתר כך שיתאים גם לסריקה של מנועי החיפוש

בניית אתרים שאינה מתחשבת בהתאמה של דפי האתר למנועי החיפוש היא שגיאה גסה. גם אם בשלבים הראשונים של השקת האתר, אין ציפיה שהאתר יהנה מתנועה אורגנית של גולשים המגיעים באמצעות מנועי החיפוש, הרי שככל שהמותג ממשיך להתפתח, הרצון הוא למקסם את הביצועים של תקציבי השיווק, לייצר יותר ויותר תנועה אורגנית לאתר, ולחסוך בהשקעה בקידום ממומן. כמו שנכתב בתחילת המאמר, ההסתכלות בבניית האתר צריכה להיות לפחות של 5 שנים קדימה. בנוסף, כמובן שבניתם את האתר כדי למקסם את כמות המבקרים שיגיעו אליו בעתיד, נכון? לכן התאמת האתר למנועי החיפוש היא קריטית ביותר להתקדמות שלכם.

 

לסיכום

משיקים אתר חדש? המון מזל טוב. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, עצרו וודאו שאתם לא מבצעים טעויות בסיסיות. טעויות מהסוג שכתבתי במאמר יפגעו בסיכוי להפוך גולשים ללקוחות משלמים. אם אתם צריכים לשאול או להתייעץ בנושא, אנחנו תמיד כאן לשוחח, מוזמנים ליצור קשר!

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: