בלוג > קטגוריה: בניית אתרים, דפי נחיתה

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

שיתוף:
מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

אחת השאלות הנפוצות שלקוחות שואלים אותי היא מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט? אלו שני קונספטים שונים שמגיעים יחדיו. הם לעיתים תלויים אחד בשני, אך מפעם לפעם יכולים להגיע בנפרד. בואו נצלול לפרטים ונבין מה ההבדלים ביניהם!

 

הקדמה

דפי נחיתה ואתרי אינטרנט, שני קונספטים מקורבים ומקושרים, אך בעלי ערך ומטרה שונים. הם יכולים לבוא יחדיו – דף נחיתה, בפוטנציאל, יכול להגיע כבסיס לאתר אינטרנט, אך לא להפך. במאמר אגע בהבדלים ביניהים ובעיתוי בו נבחר להשקיע בכל אחד מהנכסים השיווקיים הללו.

 

מהו אתר אינטרנט?

תחילה, ניגש לכלי אותו יהיה הכי פשוט להסביר. אתר אינטרנט, כפי שכולנו מכירים, הינו מקבץ תוכן הממוקם באינטרנט, אליו נוכל להיכנס בכל עת. באתר אנחנו נציג תוכן, על כל סוגיו, שיהיה זמין לנו בכל רגע. הסוגים הקיימים כיום ברשת רבים.

סוגי אתרי אינטרנט

ישנם מספר סוגי אתרי אינטרנט. הסוג הנפוץ ביותר הינו אתר תדמית – בו נציג מותג מסויים, במטרה לשווק ולחשוף אותו לקהל יעד פוטנציאלי. קיימים גם אתרי אינטרנט מסוג חנות – בהן נשווק מוצרים ונציע אופציה לרכישה שלהם אונליין, מבלי הצורך לצאת מהבית. בנוסף נפגוש גם באתרי תוכן – הלא הם נקודת בסיס לשיתוף תוכן מסויים או העברת רעיון ענייני. לעיתים לא פחות נפוצות, נפגוש באתר גלריה – בו יוצגו חומרים מסויימים של בעל מקצוע, לרוב אומנותי. זהו בעצם אתר תיק עבודות. הסוג האחרון אותו נצטרך להכיר הינו, בבסיסו, מיני סייט – או לחליפין דף נחיתה.

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

 

מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הינו אתר אינטרנט ככל אתר, יש לו דומיין ואחסון משלו. ההבדל העיקרי -שהוא אתר בעל דף יחיד, שמציג מידע רלוונטי למוצר או שירות ספציפי אותו נרצה לשווק. דפי נחיתה יכילו אינפורמציה רלוונטית למוצר או לשירותים אותם נציע, בצירוף של פירוט כולל על המוצר/שירות, פרטים על העסק ועל דרך העבודה שלו, מחירים, אינפורמציה שחשוב לדעת וכד’. הוא ייעוצב בגרפיקה מודרנית ואסתטית שתמשוך את העין, ומטרתו תהיה הבאת לידים איכותיים באופן סדיר. דף נחיתה הינו המקום הראשון אליו נגיע כשנחפש לקרוא על שירות או מוצר מסויים, ולכן חשוב שיהיה ממוקד, ענייני והכי חשוב – שיוביל לפעולה.

יתרונות דף הנחיתה

לדפי נחיתה יתרונות רבים. פשטות היצירה שלהם, ביחס לאתר אינטרנט מלא, תאפשר ניצול משאבים ענייני וממוקד. היתרון הזה יאפשר לנו להשקיע את משאבים בתחומים אחרים. לדוגמה, הרחבת השיווק או תקציב המדיה. עוד יתרון של דף הנחיתה הינו יכולת ההתמקדות בשיווק מותג, מוצר או שירות ספציפי. בעקבות ההתמקדות בדף ספציפי, נוכל להשקיע יותר אנרגיה במקסום השיווק לקונספט אותו נרצה למכור. היתרון הגדול ביותר הוא איכות הלידים שתגיע ממנו. המיקוד בנושא ספציפי תוביל ליכולת למשוך לידים מטורגטים שסבירות הנעתם לרכישה גבוהה.


מתי עדיף להשקיע בדף נחיתה בלבד?

הסיטואציה האידאלית בה נבחר באופציה הנגישה של דפי נחיתה הינה בעת צורך בשיווק נקודתי של מותג, מוצר או שירות ספציפי. במידה ונרצה לשווק עסק פעיל, והמשאבים שיהיו נגישים לנו יהיו רחבים, העדיפות תלך לרוב לבניית אתר אינטרנט מלא. בשאר המצבים, מומלץ לבחור בהשקעה בדף נחיתה יחיד וענייני.

 

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

כפי שהסברתי במאמר, דף נחיתה הוא בעצם אתר אינטרנט בפני עצמו. דפי נחיתה קיימים גם בסוגי אתרי אינטרנט רבים אחרים, בצירוף תוכן או קונספט נוסף, אך הם בעצם תוצר של האתר. שניהם אופציות לגיטימיות, אך בסיטואציות רבות יבחרו בעלי עסקים ללכת על השקעה בדף נחיתה.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: