בלוג > קטגוריה: ייעוץ שיווקי ועסקי

איך לטפל בלידים בצורה נכונה ולהגדיל את יחסי ההמרה

שיתוף:
מהי תכנית שיווקית

לידים הכרחיים לכל עסק מאחר וכפי שניתן ללמוד מהכינוי באנגלית, הם אלה ש״מובילים״ ללקוחות, מכירות ורווחים. לידים הם כל הלקוחות הפוטנציאלים שמתעניינים בשירותים והמוצרים שלכם, והמשימה שמוטלת עליכם היא להמיר אותם מכאלה שהינם פוטנציאליים לכאלה שמשלמים בפועל. אז איך לטפל בלידים בצורה הטובה ביותר? ריכזנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם.

1. לפעול במהירות

טיימינג הוא הכל בכל הנוגע לטיפול בלידים. מחקרים רבים הראו שתגובה מהירה לליד יכולה להגדיל באופן משמעתי את הסיכוי שהליד יהפוך ללקוח. לכן חשוב שתגיבו ללידים בהקדם האפשרי ולא תחכו עם זה. כדי לייעל את התהליך הזה אפשר להשתמש בצ׳אטבוטים או תגובות מייל אוטומטיות, כך שגם אם לידים פונים אליכם מחוץ לשעות העבודה- הם יקבלו מענה שיראה להם שאתם על זה.

2. סידור לידים

כל ליד הוא שונה, והצרכים שלהם אחרים. לכן, התגובה והמענה שלכם צריכים להיות בהתאם. בדקו דרכים לסדר לידים לפי גורמים שונים, כמו דמוגרפיה, תחומי עניין וכדומה. כך תוכלו לייצר תסריט קידום לידים שמותאם אישית לכל לקוח.

3. טיפוח יעיל של לידים

מבין הטיפים לטיפול בלידים תמצאו גם כאלה שרלוונטיים לשלב חיפוש הלידים עצמם. חשוב להצליח לשווק את התוכן שלכם לקהל רב ככל הניתן ולהגדיל חשיפה לעסק, כך שהרבה יותר אנשים יצרו איתכם קשר ויהיו באינטראקציה מולכם. הגדלת קהל היעד וטיוב המשפך השיווקי יכול להיות באמצעות שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות שיעודד יצירת קשר, ניוזלטרים עם הטבות, קמפיינים פרסומיים ממומנים ועוד.

4. השקעה בתוכנות CRM

הפיתוחים הטכנולוגיים הביאו המון ערך לתעשיות שונות, ביניהן גם לניהול עסקים. תוכנות ניהול קשרי לקוחות יכולות להיות מעולות לצורך טיפול בלידים. הן יכולות לרכז את כל הלידים הפוטנציאליים ולהצליח לייעל את התקשורת איתם. בעצם כל אינטראקציה ביניכם תתועד במערכת ותאפשר לכם לעקוב אחר זה כדי לדעת איך לגשת לאנשים בהמשך. מדובר בדרך להשאיר את כל מערך הטיפול בלידים מאורגן ויעיל במיוחד עבורכם וכל הצוות שעובד איתכם.

5. תקשורת ברורה

כשאנחנו חושבים על טיפים לטיפול בלידים, אין ספק שהמילה ״תקשורת״ תהיה מבין הראשונות שעולות לראש. תקשורת ברורה, ממוקדת ותמציתית היא קריטית לצורך טיפול בלידים. לכן חשוב שלכם ולצוות שלכם יהיה את כל המידע הרלוונטי על מה שאתם מוכרים, שיהיה להם תסריט ברור למענה על כל שאלה שתצוץ, ושהם יוכלו להסביר הכל במילים פשוטות בגובה העיניים.
תחת תקשורת נכנס לא רק הדיבור, אלא גם הקשבה פעילה. חשוב להקשיב למה שיש ללידים להגיד, מהם הצרכים והדאגות שעולים מהם, ולספק פתרונות יעילים. דבר זה יוכל לקדם מערכת יחסים טובה שמתבססת על קרבה ואמון, דבר הכרחי לקשרי לקוחות.

6. בניית אסטרטגיית מעקב

חשוב לייצר כמה שיותר ״נקודות מגע״ עם הלידים שפונים אליכם – כלומר להצליח לתקשר איתם מספר פעמים בנקודות החלטה קריטיות כדי שהם יחליטו לבצע את הרכישה. לכן חשוב שתבנו עבור העסק אסטרטגיית מעקב שתעזור לתקשר עם הלקוח אבל מבלי להיות מציקים מדי. התהליך הזה יכול לכלול שיחות. טלפון יזומות, מיילים עם הצעה להנחה על המוצר שבו הלקוח התעניין ועוד. התמדה יכולה להיות המפתח לטיפול בלידים חמים שעוזר להמיר אותם ללקוחות משלמים.

לסיכום

סיפקנו לכם מספר טיפים לטיפול בלידים שיוכלו לעזור לכם במערך החשוב כל כך: זמן התגובה, תוכנות ייעודיות, תקשורת מקדמת ועוד. זכרו שטיפול נכון בלידים לא רק ישיג לכם לקוחות חדשים – אלא גם ישמר ויטפח מערכת יחסים עם לקוחות קיימים. כך תוכלו להגדיל את המכירה של השירותים

 

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: