בלוג > קטגוריה: פרסום ממומן

איפה כדאי לי לפרסם, גוגל או פייסבוק?

שיתוף:
איפה כדאי לי לפרסם

נניח שיש לכם עסק או מוצר, אתם ממש מאמינים בו ורואים שהוא עושה טוב לאנשים. יש לכם תשוקה גדולה להביא את המוצר לעולם ולהגדיל את העסק. נניח שיש לכם הרבה מוטיבציה ואתם הולכים על זה. איפה כדאי לכם לפרסם?
בעידן האינטרנט המהיר והרשתות החברתיות רוב הפרסום נעשה באחת הפלטפורמות האינטרנטיות. כל בעל עסק עם מוצר טוב שמבקש להגיע לקהלים גדולים יפרסם באינטרנט ויבנה לעצמו נכסים דיגיטליים

אז החלטתם לפרסם ברשת? מצוין! החלטה טובה מאד שתמנף אתכם ואת העסק שלכם!
אז איך? ולא פחות חשוב – איפה כדאי לי לפרסם?

האינטרנט הוא מקום ענק מלא במידע – כיצד אדע איפה אגיע לקהלים המתאימים שלי? כשאנחנו מתחילים לפרסם ברשת אנחנו משקיעים זמן כסף – בהתאם לצרכי העסק שלנו. אנחנו נרצה למקסם את ההשקעה שלנו ולהגיע לא רק להרבה אנשים, אלא גם לקהל המדויק עבורנו ועבור העסק שלנו! כיצד נדע איפה כדאי לי לפרסם?

על מנת להשקיע באופן מדויק וממנף עליי להבין:
האם הקהל שאני מחפש יגיע דרך הרשתות החברתיות או דרך גוגל? ואולי כדאי לי בכלל לעשות שילוב בין שניהם? ואם כן אז איך? יצאנו לחקור וחזרנו עם תשובות מעניינות!

במאמר זה נביא לפניכם את הממצאים וננסה להבין: איפה הכי כדאי לי לפרסם בגוגל או בפייסבוק?

הבחירה בין גוגל ופייסבוק כפלטפורמות פרסום

נתחיל בגוגל: המקום המושלם לחיפוש יעיל

בעולם הפרסום המקוון גוגל הוא שחקן מרכזי עם פוטנציאל מדהים לחשוף את העסק שלך ולהגיע ללקוחות.

1. זמינות:

היום, באופן כמעט טבעי, כשמתעוררת אצלנו שאלה או יש לנו רצון לקנות משהו אנחנו פשוט שולחים יד לטלפון או למחשב ופותחים את גוגל. אנחנו עושים את זה כדי לבדוק מחירים, לראות איפה שווה, האם נזמין אונליין או נלך למקום פיזית? כל שאלה שתהיה לנו בקשר למוצר או סדנא נפתח את גוגל ונתייעץ איתו.

2. קהל ממוקד:

כאשר מישהו מחפש מידע בגוגל, הוא כבר די רציני בקשר לקנייה. בשרשרת הפעולות שלקוח צריך לעשות כדי להפוך מלקוח פוטנציאלי ללקוח שקונה – מי שמחפש בגוגל כבר נמצא בשלב די מתקדם. פרסום בגוגל מאפשר לך להגיע לקהל הממוקד הזה בצורה יעילה.

3. חיפוש על פי מילות מפתח:

אחת הצורות היעילות ביותר היא חיפוש על ידי מילות מפתח. בפרסום בגוגל תוכלו להתמקד במילות מפתח מסוימות ולקבוע את תקציב הפרסום שלך לפי המילים מסוימות. תוכלו להכווין את הקהל לכיוון המוצר שלכם על ידי מאמרי seo וזה יאפשר לכם להגיע לקהל שמחפש את מה שאתה מציעים.

4. תוצאות אורגניות:

הפרסומים בגוגל יכולים לתמוך בקידום אורגני של האתר שלך. בזכות זה, תוכל לשדרג את דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות.

אך הפרסום בגוגל אינו קסם וישנם חסרונות שיש לשקול:

1. תחרות גבוהה:

כשאתם מפרסמים בגוגל אתם לוקחים בחשבון שיש לכם הרבה מתחרים.. גוגל ענק ומלא תחרות – וזה משהו שצריך לחשוב עליו בעיקר אם התחום שלכם אינו ייחודי.

2. שליטה בצד הטכני:

פרסום בגוגל דורש מכם הבנה מתקדמת של כלי הפרסום של גוגל, והשקעת זמן לביצוע טובים. תצטרכו לאסוף נתונים וגם להבין איך לנתח אותם. אפשר ללמוד את הדברים האלה בקורסים שנועדו למטרה זו או שאפשר לשכור איש מקצוע טוב שיעשה את אלה. גם במידה ושכרתם את שירותיו של איש מקצוע – עדיין עליכם להבין בזה לפחות קצת כדי לדעת לאמוד את העבודה שלו.

אז הבנו מה היתרונות ומה החסרונות של גוגל ועכשיו נשאל מה עם פייסבוק – ענקית הרשתות החברתיות, מלכת הגלילה האינסופית, שמציעה לנו באמת מכל טוב?

פייסבוק: הרשת החברתית ככלי פרסום

פייסבוק מציעה לכם עולם ומלואו של פרסום המותאם כמעט לכל עסק וכל תקציב. 
הנה מספר יתרונות של הפרסום בפייסבוק:

1. קידום בניהול פרסומות ממומנות:

פייסבוק מציעה ממשק ניהול פרסומות מתקדם המאפשר לך לקבוע את יעדי הפרסום שלך, להתמקד בקהל מסוים ולמדוד ביעילות את הפרסום שלך. זוהי מערכת שעובדת מדהים, אך צריך ללמוד לעומק או לקחת איש מקצוע. איש מקצוע שעושה את זה טוב – יביא אתכם ממש רחוק!
הפרסומות הממומנות לא מופיעות סתם אצל כל אחד בפיד – לפייסבוק מערכת משומנת שעוסקת בטירגוט של המשתמשים. פייסבוק למעשה מנסה לקלוע לטעם ולצרכים של המשתמש שלה ולהציג לפניו מוצרים, קורסים ובאופן כללי – דברים שהוא באמת צריך או יכולים לעניין אותו. מה זה קידום ממומן ברשתות החברתיות ואיך זה עובד?

2. שיתוף חברתי וקהל רחב:

פייסבוק מקנה לכם את היכולת המדהימה לבנות קהלים וליצור שיתוף חברתי אורגני. פייסבוק בנויה על חברות וקשרים. היא מאפשרת לך לבנות קהילה או קבוצה וכך לבסס קהל שיחזור אליכם.

3. יכולת ייצור תוכן וקמפיינים יצירתיים:

פייסבוק מציעה לכם יכולת ייצור תוכן יצירתי כגון וידאו, תמונות, ופוסטים שמגבירים את האינטראקציה וההתעסקות עם המותג.

אך גם פייסבוק אינה קסם וישנם חסרונות שיש לשקול:

1. אלגוריתמי פייסבוק:

האלגוריתמים של פייסבוק יכולים לשנות ולהשפיע על תדירות הופעת הפוסטים שלך. לעיתים קרובות יש לשלם יותר כדי להשגת נראות גדולה יותר.

2. תלות בפייסבוק:

מכיוון שפייסבוק היא רשת סגורה אנחנו מפתחים תלות בפלטפורמה ומפסיקים לחפש קהלים בעוד מקומות מה שיכול לתקוע את עסק שלכם.

אז מה עושים?

כאשר מחליטים איפה לפרסם, יש לשקול את המטרות, התקציב והקהל שלכם. רעיון מדהים יהיה לשקול לשלב את שני הכלים וליצור אסטרטגיה משולבת שתשתמש ביתרונות של כל אחד מהם. חשוב לבדוק וללמוד מתוצאות, ולהתאים את האסטרטגיה לפי הצרכים של העסק שלך שיכולים להשתנות תוך כדי תנועה.

אז אנחנו ממליצים – תשלבו בין השניים, תעבדו ברצינות ועם אנשי מקצוע טובים ותיהנו מהדרך!

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: