בלוג > קטגוריה: ייעוץ שיווקי ועסקי

מה זה שיווק דיגיטלי ואיך מתחילים?

שיתוף:
שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא כלי מנצח לקידום בתי עסקים. על ידי הפצת תכנים פרסומיים ברשתות חברתיות והקמה של אתר חברה וקידומו ברשת, כל בית עסק יכול לבנות ולחזק את התדמית שלו כמותג מקצועי ואמין, שכדאי לרכוש ממנו על פני כל יתר מתחריו.

 

כל היתרונות של שיווק דיגיטלי

כיום, כמעט כל פלטפורמה שיווקית כוללת “אזור תובנות” לצמטרת אנליזה, אזור זה מאפשר ללמוד מהי כמות האנשים שנחשפה לתוכן שלכם, כמה בחרו ללמוד עוד עליכם ואף כמה בחרו להפוך ללקוחות ולרכוש מכם שירות או מוצר. במילים אחרות, קידום באינטרנט מתבסס על מחקר מעמיק ומהווה לכלי סטטיסטי ושיטתי לכל דבר, המאפשר ללמוד היכן קהלי היעד של בית העסק גולשים, וכיצד לפנות אליהם. 

משום ששיווק דיגיטלי מאפשר לאמוד את איכות השיווק וכמות המכירות בדיגיטל בכל ערוץ דיגיטלי בנפרד, כל עסק יכול לקבוע מהן הפלטפורמות הדיגיטליות הנכונות ביותר עבורו ואלו אסטרטגיות ופניות הובילו לכמה שיותר המרות, בכדי לשחזר אותן בעתיד.

לדוגמא, חברה יכולה לגלות אם כדאי לה לשווק את עצמה בפייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם או לחלופין, להשקיע את כל מאמציה ברשת חברתית אחת המניבה הרבה יותר המרות בהשוואה לאחרות. כתוצאה מכך, בית העסק נמנע מהשקעת משאבים ומאמצים בשיווק בפלטפורמות לא רלוונטיות, מקבל הבנה מעמיקה יותר על קהלי היעד שלו ועל הדרכים הנכונות לפנות אליהם כך שיירכשו מבית העסק היום ובעתיד.

מה זה שיווק דיגיטלי ואיך מתחילים?

 

אז איך מתחילים?

בכדי לבצע שיווק דיגיטלי נכון, הצעד הראשון הוא לקבוע מה המטרות המספריות שבית העסק שואף לקבל מתהליך השיווק, ולוודא שניתן למדוד אותן כמובן באמת בצורה מספרית. לדוגמא, אם הייתם רוצים להגדיל את כמות המכירות, יש להגדיר את המטרה כ”הגדלת כמות המכירות ב- 1,000 רכישות ברבעון”.

שיווק דיגיטלי לרוב נחלק לשלוש מטרות עיקריות:

  • חשיפה – העלאת המודעות של קהלי יעד רלוונטיים לבית העסק, כך שיכירו בו כמותג ויזכרו בו בעת הצורך.
  • מכירה – הגדלת כמות הפניות והמכירות של מוצרים ושירותים.
  • הצעה – פרסום הצעה מפתה כמו מבצע או השקה של מוצר יחיד במינו, או בתקופה ספציפית מאוד בשנה (חגים, יום האהבה וכד׳). 

המטרות השיווקיות עשויות (ואף חייבות) להשתנות ולהתעדכן מעת לעת, ואף ניתן לערוך שיווק דיגיטלי במספר פלטפורמות בו זמנית, כאשר לכל אחת מהן מטרה שונה.

בהתאם למטרות שקבעתם, יש לבנות אסטרטגיה וטקטיקה שתסייע להביא למימושן. מומלץ לבחון אותה ואת אחוזי ההצלחה שלה מידי שלושה חודשים.

אז מה היה לנו?
אנחנו כאן בשבילך

אז אם הגיע הזמן שלך להרים הילוך ולהיכנס למשחק של הגדולים, אנחנו נעזור לך לעשות את זה נכון.

אני מזמין אותך ללחוץ כאן למטה, ליצור איתנו קשר כדי שנכיר יותר לעומק ונבין מהם מהלכי השיווק הכי נכונים לעסק שלך - ואיך אנחנו יכולים לעזור לך להוציא אותם לפועל בהצלחה.

יוסף וענונו - Yazame

עוד מאמרים שבטוח יעניינו אותך: